Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Style Standardowe-Geoxa 1.3.1
09-27-2013, 10:13
Post: #1
Style Standardowe-Geoxa 1.3.1
Witam,

zmagam się z problemem dotyczącym styli z kategorii Standardowe-Geoxa 1.3.1. Zależy mi na stworzeniu stylu, gdzie szraf byłby rzadszy, co jest szczególnie istotne przy pracy w dużych skalach.
W jaki sposób rozwiązać ten problem? Tworzeniem nowej bitmapy? Jeśli tak, to w jaki sposób to zrobić aby zachować możliwość włączenia przezroczystości wzoru wypełnienia.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
09-28-2013, 15:51 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-28-2013 15:53 przez cgis.)
Post: #2
RE: Style Standardowe-Geoxa 1.3.1
(09-27-2013 10:13)matt90 napisał(a):  zmagam się z problemem dotyczącym styli z kategorii Standardowe-Geoxa 1.3.1. Zależy mi na stworzeniu stylu, gdzie szraf byłby rzadszy, co jest szczególnie istotne przy pracy w dużych skalach.
W jaki sposób rozwiązać ten problem? Tworzeniem nowej bitmapy? Jeśli tak, to w jaki sposób to zrobić aby zachować możliwość włączenia przezroczystości wzoru wypełnienia.

Style wypełnień mogą mieć więcej niż jeden kolor. Ze wszystkich kolorów jakie mogą być użyte, dwa mogą być zmieniane przez użytkownika we właściwościach stylu (tło oraz kolor wypełnienia).

w pliku:
\config\style-pattern.xml znajdują się wpisy na temat styli zdefiniowanych
\config\style-localize.xml znajdują się wpisy na temat nazw stylii (lokalizacja)

w katalogu \config\patterns\ znajdują się natomiast obrazki stylii (format BMP niekompresowany)

Założmy, że chcemy dodać własną wersję stylu Standardowy 1

1. W pliku style-patern.xml odnajdujemy linijke:

<pattern guid='ecef497e-e3ca-4817-82b5-7f28901da563' name='standard-1' src='patterns\standard1.bmp' fillcolor='#505050' hatchcolor='#ffffff' outlinecolor='#000000'/>

2. robimy jej kopie i wklejamy do pliku style-patern.xml
3. wchodzimy do narzędzia Narzędzia->Narzędzie stylii->Generowanie GUID
4. numer wygenerowany przez to narzędzie wklejami jako guid naszej skopiowanej linijki stylu, czyli powstaje nam

<pattern guid='227ce8da-2bb1-4f25-9284-c5c82628970f' name='standard-1' src='patterns\standard1.bmp' fillcolor='#505050' hatchcolor='#ffffff' outlinecolor='#000000'/>

5. zmieniamy nazwe standard-1 na standard-1-moj
6. zmieniamy nazwe pliku patterns\standard1.bmp na patterns\standard1_moj.bmp
7. robimy kopie pliku patterns\standard1.bmp na patterns\standard1_moj.bmp
8. edytorem graficznym modyfikujemy plik graficzny patterns\standard1_moj.bmp wg wlasnych potrzeb
9. ustawiamy fillcolor (kolor wypełnienia) oraz hatchcolor (kolor wzoru) na taki użyty w pliku graficznym patterns\standard1_moj.bmp , który ma mieć możliwość modyfikacji przez użytkownika we właściwościach (włączajać w to przezroczystość).

Proszę pamietać tylko o jednej rzeczy: aktualizacje programu nadpisują plik style-patern.xml więc dobrze jest miec jego kopie przed aktualizacją i nanieść znowu swoje zmiany na niego. Rozmiary plików bmp muszą być potegą 2 czyli 16x16, 32x32, 64x64, 128x128, etc
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości